کمبود روغن کمپرسور میتواند یک سیستم خوب را به سیستمی ناکارآمد و معیوب تبدیل کند. اویل پرشر سوئیچ با کنترل روغن کمپرسور حافظ عملکرد صحیح آن است و بنابراین نقش مهمی در چرخه تبرید (سردخانه)، دیپ فریزرها و تهویه مطبوع (چیلر) دارد. این پرشر سوئیچ برای سیستم های آمونیاک قابل استفاده نیست.
هر موتور الکتریکی یا مکانیکی، کم و بیش نیاز به روغن کاری دارد. این روانکاری در موتور دلایل بسیاری داشته از جمله این که باعث می شود که اصطکاک در بین اجزای متحرک پایین تر آمده و عمر قطعات بیشتر شود. حسن دیگر روانکاری در موتور، خنک شدن قطعات در اثر حرکت مایع خنک کننده است. اگر این روانکاری و خنک کاری به نحو احسن انجام نشود، می تواند به موتور آسیب های جدی وارد کند. در کمپرسورهای برودتی هم روغن کاری از اهمیت بالایی برخوردار است به همین منظور فشار روغن می بایست همواره مطلوب و مناسب باشد. که تنظیم فشار روغن در کمپرسور توسط قطعه ای به نام اویل پرشر انجام می شود.
در موتور کمپرسورها فشار روغن در هر لحظه توسط قطعه ای به نام اویل پرشر سوئیچ دانفوس اندازه گیری می شود. به همین جهت هنگام نصب اویل پرشر، یک مسیر از فشار پایین (LOW) کمپرسور برای اویل پرشر نصب می شود. اویل پرشر در هر لحظه فشار روغن را با فشار LOW مقایسه کرده و اگر این فشار بالا تر و یا پایین تر از حد تعیین شده باشد به مدیریت برق هشدار داده و برق سیستم را قطع می کند.
اویل پرشر سوئیچ مدل MP55 با طول لوله 1000 میلیمتر و زمان آزاد سازی رله 45 ثانیه، دارای وزن خالص 0.76 کیلوگرم است. حداکثر فشار کاری و فشار تست در این اویل پراشر 17 بار و 22 بار می باشد. رنج دمای محیطی این سیستم 40- تا 60 درجه سانتی گراد است. اویل پرشر دانفوس MP55 دارای محفظه ی IP20 می باشد.